let's not think about it.
Friday, April 22, 2016 @ 11:46 PM
hi ahahahahhahaha assalamualaikum! breh, dah lama sangat tak post something like *shrugs* ha, baca tak title tu? wakakaka aku pon tak expect weh nak dapat. dapat pergi interview je pon. ahahaha ok2, jom mula.


apala motif minah ni? *rolls eyes* motif dia sebab aku nak lah jugak cerita pengalaman pergi uni interview. klu sebelum ni pergi school interview je breh. + masa aku nak pergi haritu, biasalah, kita mesti Google dlu kan nak cari maklumat. malangnya, maklumat yang aku cari tu AMATLAH sedikit ye anak anak. yang keluar semua pasal, apa tu medsi? ha itula.
ok, mula2 sekali, aku check online lah kan sbb ada org inform dkt fb. aku pon check lah, tengok2 mAsyaAllah!! ahahaha tekejuz weehh brsyukur gila sebab ala, perak tu kira dekat dah ah dengan tempat aku. langkawi. y'all be like "apa minah ni langkawi dengan tanjung malim tu jauh doh, naik ferry lagi, drive lagi." ha, baru hang tau. HAHAHAHA tapi kira dekat dahla tu anak2 sekalian.


first day.

aku inc makpak aku semua sampai jetty dalam pukul berapa je, tapi yg pasti dalam pukul 11 tu kami dah bertolak dah ke tanjung malim.
long short story, kami dah sampai dekat upsi, tanjung malim. Yeay! hold up boy, jangan nak yeay sangat, rpanya itu kampus sultan abdul jalil, ayooooo. tempat interview aku dekat kampus sultan azlan shah. kami pon pusing lah, tanya pakcik dekat situ.
few minutes later, kami sampai ahahahaha yeay! bapak cantik weeeehhh. heart eyes memanjang aku masa round2 kampus tu. kami adala tanya guard dekat situ, ikut tempat yg kami kena pergi. like, first test would be here, and speaking test would be there. Ha
Dahtu kami pon pergila check in hotel. Ada ja hotel dekat situ, banyak la jugak tpi cina ke India aku taktau la.


second day.

finally, ahaha aku bangun pukul 6:30 pagi gitu ah. mandi, siap2 pastu solat apa semua. kami check out terus. sampai ja dekat kampus tu kan, ya ampun, ingatkan aku ja paling awal, tapi ada yang lagi awal. LOL. long short story, kami smua masuk la dewan tu first test (writing test). fuyoo sejuk gila doh dalam tu dengan budak lain penuh.
kitaorang kena duduk selang seli. faham? nak elakkan daripada tak selesa dan meniru apa semua tu lah kot. ada ah 3 orang yg jaga dlam tu. aku rsa pensyarah lah kot (meme lah, OBV kot). Akak (akak tokkau) tu bagi instructions ah tulis nama apa smua.
haaaa dan inilah yg dinantikan oleh semua orang *drum rolls* dia ada berapa section entah HAHAHA tapi soalan objektif ada 50, and then another section kita kena buat karangan. tak silap aku dia suruh buat around 250. tapi aku tngok budak lain buat banyak namatey. seram pulak aku hahaha but who cares? karangan tu saja 20 marks.

tajuk: money.

ha tajuk nampak senang an? tapi macam biasalah, tera nk boleh tulis pendahuluan tu ada 10 jam jk jk jk ahahah kita ada 2 jam ja ok.  aku peqah otak sampai dh mcm sponge rasanya. tangan pon dh mcm nk terbelit pen tu pusing sini sana.
itu jela. yang ni best part. akak tu cakap siapa yg guna kertas lebih tapi tak stapler lagi angkat tangan. dengan bangganya aku yg tak mintak kertas lebih ni angkat tangan. pastu dh sedar, baru gedik dgn slow motion nya turun. budak lain yg perasan mst ingat aku ni bangang an. ahahah


*skip sampai part nk MASUK oral.*


kena masuk situ dalam pukul 2. aku dapat dekat fakulti apa ntah, yg pasti Blok 8 bilik 12, second floor. dah jumpa bilik 12, msuk ah kan pstu adess kena tunggu dekat waiting room pulak. nanti diaorang panggil ah ikut bilik and group kita. group mana yang nak habis cepat pi la dulu.
dalam satu jam lah jugak aku tunggu and you know what? I made some friends! the names are Mila and Syah. sambil tunggu kami adala sembang and bruh, there were lots of Indians. as y'all already know, indian ni kan smua bila speaking fluent gila. ahahaha pastu ada la jgak budak ni, sigh (nnt aku check balik nak spell cana), bapak dia sweet gila. selalu check dia dekat pintu nk keluar tu pastu krenyeh2. awww. mat india ni tnya aku, and my new friends; mila and syah, kitaorang punya A. dengan bangganya aku menjawab, lagi 2 nak dekat A.
mat singh tu be like 'deeznutz' ahahaha. more like damn gurl, she's nutz.


*skip part masuk bilik oral*


interviewer: okay, hi, please introduce yourself.
we only told him our names and where we came from.
interviewer: tell me your opinion on early marriage. agree or disagree, and why?
*kami dapat tajuk lain sebenarnya, tapi sebab mcm susah je, kami mintak tukar. and FYI, interviewer tu lelaki tau. aku rasa kalau dapat perempuan nanti mcm cerewet pulak. ahahah k*
aku: disagree.
syah: disagree.
mila: *dengan confident nya* agree!
pastu dia tanya la sebab and kami gitau dia apa smua pstu dia tanya ciri2 bakal suami kitaorang nak yg mcm mna. jwapan kami semua lebih kurang sama kecuali syah sebab dia nak laki dia gaji 5k sebulan hahahha pastu interviewer tu cakap 3k dah cukup dh. ahahaha aku mcm ape2 je.
pastu waktu nak blah dh tu ada ah tanya dia rasa2 kami layak tak, pass tak temuduga ni apa semua. pastu dia ada cakap yg girls are so materialistic. ahahaha pastu mila dengan confidentnya membantah hahahhaa.


ha oklah, panjang sangat ni. ni baru taip, kalau bercakap, setengah jam pon ok je Hahahah. Aku harap sangat kami bertiga dapat but still, I don't want to get my hopes high because my essay writing was so sucks. I cringed, hahaha. Bye X

Labels:

© Layout by yours truly, with header-image effect by Chapters. 01 02 03